Thursday, March 3, 2011

recap after 1 year...


heheh...hari nie 3/3/2011..aku bukak balik blog aku nie....dah lama sgt rasanyer tak update..setahun lebih gak la...bukannyer taknak..tp mmg takder masa....

dalam setahun lebih nie..mcm2 berlaku...pertamanyer...aku dah pindah rumah baru..rumah baru ku di alam sari bangi....kedua..adam danish pun dah masuk school...tahun nie tahun kedua ...ketiga..we all dapat baby baru...namanyer Rayyan Danish.....

Adam danish..dah nak masuk 5 tahun...Qiqi...plak dah nak masuk 3 tahun...and Rayyan...9 months...dah besar dah anak anak mama....mama doakan semoga sumer akan jadi anak yg soleh dan solehah....

Sejak dah adam dah school..nie byk yg dah berubah...dah pandai membaca...mengira...pandai solat..pandai baca doa makan...n macam macam lagik...sungguh menakjubkan....

Qiqi..ingatkanbulan 6 nie nak masukkan school..at least she can mingle with other friend...and learn some basic stuff.....tp mulut qiqi niela yg paling petah sekali kat umah...kalo takder dia ..bole senyap rumah....

Rayyan...mmm...lahir 4/6/2010...now..almost 9 month...dah pandai crawling....memapah...n aku rasa..dalam sebulan dua bulan nie...mesti dah boleh jalan....his development very fast compare with his sister n brother....

and perkara yg paling aku tak bole lupa yg berlaku tahun lepas...my Abah...passed away....sedi sgt..dahla masa tu tengah memboyot....mmg dugaan betul....aku sebagai anak merelakan pemergiannya.....dan mendoakan semoga Abah Mohd Fadzil bin Ismail ditempatkan ditempat orang orang yang beriman AMIN....byk pengorbanan abah pada kitorang adik beradik....walaupun dia ada kekurangan..tapi dia tak menggunakan kekurangannya sebagai titik noktah segalanyer.....dia teruskan hidup n menyara kami sekeluarga...aku bangga sangat dapat bapa mcm abah......ALFATIHAH...

okla...nanti aku sambung balik....sure after this rayyan mesti bangun nak susunyer....biasala budak breastfeed kan...anyway...yeyeye..esok cuti...nak g jejalan ker awana kijal terengganu....dapat apaerment maybank....go..go..go....


No comments:

Post a Comment